Opšti uslovi poslovanja online prodavnice


Opšti uslovi

Ovo su uslovi poslovanja koji se primenjuju na svaku kupovinu u Vodocentar internet prodavnici. Molimo Vas da ih detaljno pročitate. Veoma je važno da se detaljno upoznate sa sadržinom ovih Uslova poslovanja pre poručivanja naših proizvoda, imajući u vidu da sadrže značajne informacije o Vašim pravima i obavezama. Porudžbinom, odnosno kupovinom u našoj internet prodavnici, potvrđujete da ste se upoznali sa Uslovima poslovanja i da ih u svemu prihvatate. Porudžbinom, odnosno kupovinom u našoj internet prodavnici zaključujete Ugovor o kupoprodaji u elektronskom obliku sa Vodocentar d.o.o. Beograd, sa sedištem u Cara Dušana 201, opština Zemun, MB 21197467, PIB 109520094, na koji će se primenjivati odredbe Zakona o elektronskoj trgovini, Zakona o zaštiti potrošača, Zakona o trgovini, Zakona o obligacionim odnosima, kao i ostali važeći propisi Republike Srbije. Vodocentar d.o.o. zadržava pravo izmene i/ili dopune ovih Uslova i odredaba u bilo kom trenutku. Kupac je dužan da proveri Uslove i odredbe u odgovarajućim poglavljima/odeljcima pre svake narudžbine, odnosno kupovine, jer se promene mogu dogoditi između poseta ili su posledice ažuriranja.

Vodocentar d.o.o. Beograd, sa sedištem u Cara Dušana 201, opština Zemun, MB 21197467, PIB 109520094 (u daljem tekstu: Prodavac), ovim Opštim uslovima poslovanja uređuje prava i obaveze svih kupaca (u daljem tekstu: Kupac) prilikom kupovine proizvoda na daljinu, odnosno putem internet sajta Prodavca.

Prodavac se obavezuje da Kupcu preda kupljenu robu na način kojim Kupac stiče pravo svojine, dok se Kupac obavezuje da za to isplati cenu i preuzme robu. Ovi uslovi poslovanja primenjuju se na sve ugovore o prodaji na daljinu u smislu Zakona o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 88/2021) i Zakona o elektronskoj trgovini („Sl. glasnik RS“, br. 41/2009, 95/2013 i 52/2019), jer se ugovor zaključuje korišćenjem interneta kao sredstva komunikacije.

Opšte odredbe

Kupac potvrđuje da je pre kupovine bio jasno i razumljivo obavešten o svim relevantnim informacijama, uključujući o:
– osnovnim obeležjima i poreklu robe ili usluge;
– adresi i drugim podacima koji su od značaja za utvrđivanje identiteta Prodavca;
– prodajnoj ceni kao i o svim dodatnim poštanskim troškovima i troškovima transporta i isporuke i mogućnosti da se ti troškovi mogu staviti potrošaču na teret;
– načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, kao i načinu na koji se postupa po pritužbama potrošača;
– pravu potrošača na jednostrani raskid ugovora pod uslovima koji su propisani zakonom;
– podršci koju trgovac pruža potrošaču posle prodaje, ugovornim garancijama i uslovima pod kojima Kupac ima pravo na ugovorne garancije;
– vremenu na koje se ovakvi ugovori zaključuju;
– obavezi Kupca da pruži određeni oblik obezbeđenja na zahtev Prodavca i o uslovima pod kojima ta obaveza postoji;
– uslovima za jednostrani raskid ugovora;
– adresi na kojoj Prodavac posluje i adresi na koju može da uputi pritužbe;

Nakon što ste izvršili poručivanje, dobićete automatski imejl kojim se potvrđuje porudžbina. Služba internet prodaje Prodavca će nastojati da u najkraćem roku proveri da li smo u mogućnosti da vam obezbedimo poručeni proizvod. Obrada porudžbine, tokom koje utvrđujemo da li je proizvod raspoloživ na stanju, može trajati najviše 5 radnih dana. Ukoliko proizvod nije na stanju, obavestićemo Vas o tome, u kom slučaju će se smatrati da je Vaša porudžbina otkazana. Ukoliko smo u mogućnosti da isporučimo samo deo Vaše porudžbine, Služba internet prodaje će Vas kontaktirati kako bi Vas obavestila o tome. Ukoliko se saglasite, izvršiće se isporuka samo onog dela porudžbine koji je raspoloživ.

Napomena o cenama i proizvodima

Prodavac zadržava pravo na mogućnost greške i izmenu cena. Sve navedene cene su podložne promenama bez prethodne najave i važe u trenutku potvrde porudžbine. Slike i opisi proizvoda objavljeni na internet stranici služe isključivo u informativne svrhe i ne moraju u potpunosti odgovarati stvarnom izgledu, boji ili tehničkim karakteristikama proizvoda. Prikazani proizvodi, usled ograničenih zaliha ili promena u asortimanu, možda u datom trenutku neće biti dostupni u maloprodajnim objektima.
Kada su u pitanju akcijski artikli, zbog brzine tehničke ažurnosti sajta može doći do toga da u trenutku Vaše porudžbine artikal nemamo u dovoljnoj količini (na zalihama) o čemu ćete biti obavešteni u najkraćem mogućem roku a najviše do 5 radnih dana, od strane naše službe za internet prodaju.

Opšti uslovi isporuke

Radno vreme korisničkog servisa trgovca je od 08h do 16h, od ponedeljka do petka. Proizvodi naručeni preko online prodavnice trgovca šalju se potrošaču u roku od 2 do 10 radnih dana od momenta potvrđivanja narudžbine. U slučaju plaćanja robe uplatnicom, rok isporuke računa se od momenta evidentiranja uplate. Isporuka proizvoda se vrši na celoj teritoriji Srbije. Subota i nedelja se ne računaju u rok dostave. Rok isporuke proizvoda u svakom slučaju ne može biti duži od 30 (trideset) dana od dana zaključenja ugovora.

Isporuka robe vrši se dostavnim vozilom Prodavca ili kurirskom službom, zavisno od udaljenosti mesta isporuke i vrste robe. Kupac je dužan da obezbedi istovar i preuzimanje robe. Isporuka podrazumeva dovoženje robe do ulaza u objekat na adresi Kupca, odnosno do najbliže tačke do koje je moguće prići dostavnim vozilom. Roba se predaje Kupcu ili licu koje je on ovlastio, ili prevozniku po njegovom nalogu. Kupac snosi odgovornost za svu štetu nastalu zbog neprihvatanja ili propuštanja da preuzme robu, uključujući eventualna oštećenja robe, troškove skladištenja, prepakivanja, vraćanja robe i slično.

Proizvodi će biti upakovani tako da se uobičajenom manipulacijom u transportu ne mogu oštetiti. Potrošač ima obavezu da proveri da li na pakovanju ili samom proizvodu postoje neka vidna oštećenja. Ukoliko ista postoje, potrošač ima pravo da odbije prijem pošiljke i o tome obavesti trgovca.

Ukoliko oštećenja na pakovanju ne postoje, potrošač preuzima proizvod i potpisuje dokument na kome su naznačeni podaci o pošiljaocu, primaocu i ceni, time potvrđuje da je robu proverio i preuzeo u ispravnom stanju.

Saobraznost robe

Ukoliko isporučena roba nije saobrazna ugovoru, Kupac ima pravo da bez naknade zahteva od Prodavca da otkloni nesaobraznost popravkom ili zamenom, odnosno da zahteva sniženje cene ili raskid ugovora u pogledu te robe. Kupac sam bira da li želi popravku ili zamenu, osim u slučaju da to nije moguće ili bi predstavljalo nesrazmerno opterećenje za Prodavca. Ako otklanjanje nesaobraznosti nije moguće, ako Prodavac ne izvrši popravku ili zamenu u primerenom roku ili ako bi takvo otklanjanje nesaobraznosti predstavljalo značajnu neprijatnost za Kupca zbog prirode robe i njene namene, Kupac može zahtevati sniženje cene ili raskid ugovora.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, on ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor, a otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost Kupca. Momenat prelaska rizika sa Prodavca na Kupca je momenat predaje robe Kupcu ili licu koje je Kupac ovlastio za prijem robe u njegovo ime.

Kupac ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna. Kupac neće zloupotrebljavati svoja prava po osnovu nesaobraznosti, u protivnom, biće dužan da Prodavcu naknadu svaku štetu koju mu je time prouzrokovao. Prodavac će utvrditi da li postoji nesaobraznost robe koju je Kupac istakao i ako utvrdi da je Kupac i pored nepostojanja neosaobraznosti ili postojanja neznatne nesaobraznosti raskinuo ugovor, od Kupca će tražiti naknadu štete zbog neosnovanog raskida ugovora. Pod štetom se podrazumeva kako stvarna šteta tako i izmakla korist.

Odustanak od ugovora

Ukoliko se proizvodi kupuju na daljinu, preko internet sajta Prodavca i isporučuju na adresu kupca, kupac ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova vraćanja robe, koje u ovom slučaju snosi Kupac. Kod ugovora o prodaji robe, rok od 14 dana računa se od trenutka kada roba dospe u državinu Kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio Kupac, a koje nije prevoznik. Kada Kupac jednom porudžbenicom naruči više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana počinje da teče kada poslednja vrsta naručene robe dospe u državinu Kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio Kupac, a koje nije prevoznik. Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana počinje da teče kada je poslednja pošiljka ili deo, dospeo u državinu Kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio Kupac, a koje nije prevoznik. Rok iz ovog stava ističe protekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka. Protekom roka, prestaje pravo Kupca na odustanak od ugovora.

Prodavac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da Kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je Kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća. Kupac je dužan da vrati robu Prodavcu ili licu ovlašćenom od strane Prodavca, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Potrošač je dužan da obavesti trgovca o odustanku od ugovora pismenim putem. To može učiniti putem obrasca za odustanak od ugovora o kupoprodaji na daljinu (koji Kupac može poslati na adresu ili e-mail adresu trgovca). Kupac snosi isključivo direktne troškove vraćanja robe. Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Kupac će proizvod vratiti u neoštećenoj originalnoj ambalaži, sa svom pripadajućom dokumentacijom koja se nalazi u originalnom pakovanju i u istom stanju u kakvom je i isporučen, bez ikakvih mehaničkih ili bilo kakvih drugih oštećenja.

NAPOMENA: Ovo pravo odustanka od ugovora ne odnosi se na kupovinu u prodavnicama, obzirom da to nije kupovina na daljinu i izvan poslovnih prostorija.

Saobraznost se daje isključivo na ispravnost robe, a ne na funkcionalnost van deklarisanih tehničkih mogućnosti proizvođača, jer se podrazumeva da je Kupac upoznat sa tehničkim karakteristikama proizvoda, pa se saobraznost odnosi na činjenicu da će izabrani proizvod zadovoljiti zahteve kupca u okviru deklarisanih tehničkih mogućnosti propisanih od strane proizvođača.
Pravo na saobraznost ne može se ostvariti ako je oštećenje ili kvar nastao nepravilnim održavanjem, nestručnom montažom, usled neispravnih električnih instalacija, nestabilnog napona, udara groma, više sile (poplava, požar, zemljotres i sl.), nepravilnim korišćenjem, nepridržavanjem uputstava proizvođača ili mehaničkim oštećenjem koje je prouzrokovao Kupac ili treće lice.
Kupac je dužan da prilikom preuzimanja kupljenog proizvoda ustanovi kompletnost i fizičku neoštećenost proizvoda koje preuzima. Naknadne reklamacije koje se odnose na kompletnost i fizičku neoštećenost neće biti prihvaćene.

Isključenje prava na odustanak od ugovora

Potrošač nema pravo na odustanak od ugovora, na osnovu člana 36. Zakona o zaštiti potrošača, u slučaju:
– isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
– isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
– isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom.

Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke. Dakle, potrošač nema pravo da odustane od ugovora ako je reč o, primera radi, WC daskama ili sličnim proizvodima. U slučaju da je proizvod otpakovan pretpostavlja se da je isti korišćen, zbog čega potrošač nema pravo da odustane od ugovora.

Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom jer se ugrađuje u nepokretnost tako što se malteriše i/ili lepi za instalacije. Primera radi, odustanak od ugovora nije moguć ukoliko je predmet kupoprodaje kada, WC šolja, tuš kabina ili drugi sličan proizvod iz asortimana Trgovca, nakon ugradnje tog proizvoda u nepokretnost.

Reklamacije

Kupac može podneti reklamaciju pisanim putem email adrese office@vodocentar.com . Kako bi se ostvarilo pravo na reklamaciju neophodno je, pri predaji robe Prodavcu na servis ili popravku, uz neispravan artikal priložiti dokumentaciju koja dolazi uz proizvod, original ili kopiju Ugovora o prodaji, račun-otpremnicu ili drugi dokaz kojim se potvrđuje kupovina robe od Prodavca i garantni list (ukoliko se izdaje za predmetni proizvod). Uz to je potrebno navesti detaljan opis kvara ili nedostatka kako bi se olakšala provera neispravnosti od strane ovlašćenog lica Prodavca ili ovlašćenih servisera proizvođača.

Roba koja se šalje na servis poštom ili paketnom distribucijom mora biti propisno zapakovana u kartonsku ambalažu. Svi proizvodi koji su na ovaj način Prodavcu dostavljeni, a koji nisu propisno zapakovani ili oni kod kojih je došlo do vidljivih mehaničkih oštećenja samog proizvoda u toku transporta neće biti preuzeti od strane Prodavca, već će biti vraćeni pošiljaocu o njegovom trošku. Prodavac ne preuzima nikakvu odgovornost za sva eventualna oštećenja proizvoda i ambalaže koja nastanu u toku transporta na ili sa adrese Kupca.

Ukoliko je utvrđeno fizičko i mehaničko oštećenje robe za koju Prodavac ne odgovara, Prodavac u slučaju povraćaja novca, nije dužan da vrati pun iznos kupoprodajne cene, već će mu umanjiti za procenat ili iznos koji odgovara procenjenom procentu ili iznosu umanjenja vrednosti robe usled oštećenja. Procenu će vršiti ovlašćena lica Prodavca (serviseri).

Saobraznost ne pokriva nedostatke, oštećenja i kvarove nastale nepravilnim i nestručnim rukovanjem proizvodom.
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori Kupcu na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Prodavca na reklamaciju mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, a u slučaju da je ne prihvata, mora sadržati obrazloženje i informaciju o mogućnosti rešavanja sporova vansudskim putem, izjašnjenje o zahtevu Kupca i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.

Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost Kupca. Stoga će Kupac svoju saglasnost dati u najkraćem mogućem roku od momenta prijema odgovora Prodavca na reklamaciju, kako bi Prodavac mogao da reši reklamaciju u gore spomenutom zakonskom roku. Neblagovremeno davanje saglasnosti Kupca smatraće se jednim od objektivnih razloga zbog kojih Prodavac nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Kupca u zakonskom roku.
Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Kupca u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti Kupca i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, koju će Kupac dati u
najkraćem mogućem roku. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.

Svi eventualni sporovi između Prodavca i Kupca nastojaće se rešiti mirnim putem. Ukoliko to nije moguće, nadležan je sud prema sedištu Prodavca.

Način plaćanja

Naručene proizvode kupac može platiti na jedan od sledećih načina:
– Pouzećem, gotovinom ili karticom prilikom preuzimanja. Ukoliko kupac želi da plati karticom pouzeću potrebno je NAGLASITI prodavcu.
– Uplatom na tekući račun.

Kod plaćanja pouzećem, potrošač naručene proizvode plaća kuriru prilikom preuzimanja proizvoda.

Ukoliko potrošač naručene proizvode želi da plati uplatnicom, njegova porudžbina će biti obrađena i roba poslata na naznačenu adresu tek nakon evidentiranja uplate.

Ovi Opšti uslovi poslovanja važe za sve kupovine izvršene putem internet prodavnice Prodavca i smatraju se sastavnim delom svake kupoprodaje.